Środki finansowe i należności

statistics-825310__180Brak środków finansowych na rynku i zatrzymanie przepływu gotówki to w tej chwili główny problem bezpośrednio uderzający w polskich przedsiębiorców. Zmniejszenie obrotu w firmie grozi utratą płynności, więc tym bardziej należy pilnować i monitorować zaległe płatności. Trudno nad tym zapanować,jeśli weźmiemy pod uwagę, że rynek to system naczyń połączonych i jeśli jedna firma tnie koszty, to innej spadnie przychód, więc swoje koszty też ciąć musi. Błędne koło potęguje psychozę wielkiego kryzysu finansowego i spada wyraźnie dochód. Ograniczanie wydatków w obliczu kryzysu zaczyna się od rezygnowania z reklamy, przez co pozyskiwanie nowych klientów jest utrudnione (czasem wręcz niemożliwe), a starzy klienci mogą stracić zaufanie do takie firmy, ponieważ rezygnacja z kampanii reklamowych może oznaczać kłopoty finansowe. Poruszanie się w kręgu stereotypów prowadzi do bankructwa. Reklama oznacza dobrą kondycję firmy i możliwości rozwoju. Obecnie należy bardzo pilnie śledzić płatności kontrahentów, aby utrzymać stabilny poziom przepływu gotówki. Z drugiej jednak strony, długi okres płatności faktury może być jedynym sposobem na pozyskanie klienta, który sprzeda towar, a następnie dokona płatności. Jeśli decydujemy się na ten ryzykowny system współpracy, musimy zapewnić bardzo dobry monitoring należności, aby nie „popłynąć” z długami przez nieuczciwych biznesmanów. Zwłaszcza teraz będzie ich bardzo dużo. Kredytowanie dostaw towaru to proteza finansowa w odpowiedzi na zaostrzenie warunków otrzymywania kredytów. Nie ma się co dziwić bankom, skoro kredyty stały się przyczyną kryzysu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *