Ulotki i plakaty jako forma reklamy

environmental-protection-886672__180Druk offsetowy natomiast jest bardziej opłacalny przy wysokich nakładach. Wiąże się to z dość czasochłonnym i kosztownym przygotowaniem produkcji, ponieważ tutaj materiał nie jest w postaci danych komputerowych, a trzeba zrobić blachy do każdego koloru oddzielnie, narządzić maszynę, zadać farbę. Druk offsetowy Bydgoszcz wyprodukuje egzemplarze w lepszej jakości niż metodą cyfrową, ponadto w formacie większym niż A3 nie będącym jednocześnie wydrukiem wielkoformatowym (co jest bardzo trudne w druku cyfrowym). Generalizując wybór pomiędzy drukiem offsetowym a drukiem cyfrowym jest bardzo prosty. Jeśli nie macie Państwo zbyt dużo czasu, chcecie otrzymać wydruk „od ręki”, a nakład mieści się w przedziale od jednej do kilkuset sztuk zdecydujcie się na zlecenie metodą druku cyfrowego. Jeśli zlecenie nie wymaga szybkiego tempa i macie nakład kilku tysięcy wtedy możecie się zdecydować na druk offsetowy. Inne zalety druku cyfrowego i offsetowego W druku cyfrowym każda z drukowanych stron może być inna, wszystkie druki można uszlachetniać (bigowanie, oprawa, foliowanie), możliwość personalizacji nakładu, indywidualny mailing. W druku offsetowym jest możliwość druku na nietypowych materiałach jak choćby gruby karton. Druk ten umożliwia także  stosowanie dowolnej liczby kolorów dodatkowych oprócz standardowych kolorów CMYK, umożliwia dużą swoboda w manipulowaniu kolorami w procesie samego druku. Decyzja należy do Państwa. Można by przyjąć, że rodzaj przekazu powinien być naczelnym kryterium doboru kolorów. Moim  zdaniem jednak najważniejszą jest branża, w której ma funkcjonować projekt. Czy jest to zatem tło na stronę www, czy kolor tła plakatu, czy zestaw kolorów ulotki… musi on być dopasowany do branży. Nie żyjemy w próżni i zastaliśmy już na rynku jakieś ustalone zasady i przyzwyczajenia. Wszyscy wiemy, że kolory usług medycznych to raczej kolor niebieski, przymilny czerwony ma jednoznaczne skojarzenie branży erotycznej, a intensywny żółty na czerwonym zapewne reklamuje chiński bar.  Zatem przyjrzenie się dziedzinie projektu jest naszym podstawowym obowiązkiem. Jeśli już stosujemy odejście od kolorystyki branży, musi być ono uzasadnione i stosowane z pełną świadomością. Klient przez lata patrzenia na różne reklamy ma już naprawdę wprawne oko. Jego świadomość tego faktu być może nie jest wielka, jednak z łatwością wyłapie fałszywy ton kolorystyczny.  Przekaz  Wiemy, że różne kolory odzwierciedlają różne sytuacje, nastroje i uczucia, odpowiadają konkretnym zachowaniom. Musimy dobierać zatem kolory adekwatnie do rodzaju przekazu jaki chcemy osiągnąć. Można by tu przytoczyć w zastosowaniu kilka grup kolorów:  ciepłe barwy jasne – stosowane w branży towarów dziecięcych, spożywczych, ale też wyrobów sportowych czy kosmetycznych. Bardziej pasują do elementów graficznych, niż tekstów. Mają w sobie zasób energii i na pewno na jaśniejszych aplach przyciągają wzrok. Mocno rzucają się w oczy, a nawet powiększają, dlatego nie można przesadzać z ich zastosowaniem. Niestety, ich nieprzemyślane zbytnie nasycenie często powoduje efekt kiczu.  ciepłe barwy ciemne – to przekaz luksusu i klasyki, spokoju, wytchnienia, odskoczni, relaksacji. Mogą znaleźć zastosowanie we wszelkich branżach oferujących towary luksusowe i eleganckie, takie jak drogie wyroby rzemieślnicze, ale też odnajdą się w architekturze, doradztwie, czy bankowości.  zimne barwy jasne – kolory estetyczne, energetyczne, określające tez wysublimowane poczucie estetyki. Rzadko występują same, są raczej elementami wiodącymi, na tłach stonowanych powodują poczucie nowoczesności, czy profesjonalizmu. Oczywista świeżość tych kolorów powoduje ich stosowanie w produktach dla osób aktywnych, poszukujących wspomnianej świeżości, czy nawet aseptyczności. Bardzo szerokie zastosowanie w handlu, wielu usługach, w dziedzinach zdrowia i usług medycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *